Kuum jalgrattaspordi suvi on täies hoos ning podcast „Jalgrattapalavik“ tuleb kuulajate ette episoodiga number 85. Sel korral ajame juttu noore ja teotahtelise mehega, kes on juba neljandat hooaega mehaanikuna ametis välismaiste profitiimide juures.
Tänasel päeval töötab Reigo Rosenberg Šveitsi kõige kõvemas profitiimis Tudor Pro Cycling Team. Võistkonna omanik on Šveitsi rattalegend Fabian Cancellara isiklikult – kahekordne olümpiavõitja, neljakordne maailmameister, kolmekordne Paris-Roubaix võitja, auhinnakapis ka Milano – San Remo ja Ronde van Vlaandereni trofeed jne. Nad puutuvad tööalaselt kokku ning loomulikult ei jäta saatejuht küsimata, milline mees on Cancellara inimesena, ja sinna lisaks isikliku kogemuse põhjalt veel mõni värvikas seik.
Loomulikult on huvitav vestelda erinevate tiimide taustast. Kui suur võib olla vahe tiimide igapäevases toimimises, võtame kasvõi mehaanikute töö vaatevinklist. Reigo Rosenbergil on olemas kogemus ka väiksemast Šveitsi meeskonnast Swiss Racing Academy ja Norra kõige kõvemast tiimist, praegu Tour de France’il võistlevast Uno-X Pro Cycling meeskonnast.
See, kuidas üks noor Eesti mees jala profitiimide ukse vahele sai on omaette huvitav lugu. Tuleb olla järjekindel, vajadusel saata laiali sadu e-kirju ja kui tekib niidiots, siis sellest kinni võtta, mitte olla liiga valiv.
Rattasporti on Rosenberg ka ise teinud, aga alustas üsna hilises eas, alles 16-aastaselt. Nõmme Rattaklubis, mis hilisemalt liitus CFC Spordiklubiga, Kert Martma käe all. Varasemalt mängis jalgpalli, kuid põlved tegid haiget ning kehaliseks liigutamiseks tuli leida alternatiiv. Nii see jalgrattasport uue väljakutsena ellu tuli.
Räägime mõne sõna ka käesolevast Tour de France’ist ja harrastajatele mõeldud L’Etape du Tour’ist, millel Rosenberg mullu ise osales. Tänavu peeti sõit 9. juulil trassil Annemasse – Morzine ning eestlasi oli kaasa lööjate hulgas kümneid kui mitte sadu. Vestlust veab Ivar Jurtšenko. Head kuulamist!