Tööelu #25: raudteelased on ka 21. sajandil erilised inimesed

JAGA:


See, et ka Eestis on olemas pika ajalooga – lausa 150-aastase ajalooga – raudteetransport, tuleb meile sageli meelde alles siis, kui jääme raudteeülekäigukohas punase tule taha seisma ja näeme mitmekümne vaguniga kaubarongi endast möödumas. Rahvusvaheline raudteelogistikaettevõte Operail annab tööd ligi 600 raudteelasele ja otsib uusi turge, kuhu enda kand veel kinnitada.

„Oleme tõepoolest muutunud rahvusvaheliseks ettevõtteks, kuna lisaks Eestile tegutseme ka Soomes. Veame seal kaupa ja rendime klientidele meile kuuluvaid vaguneid. Vagunirendiäri laiemalt on üks meie kolmest põhilisest ärisuunast kaubavedude ja vedurite ehitamise ning veeremiremondi kõrval. Olgugi et raudteel on Eestis pikk ajalugu, siis Operail on pidevalt arenev ja moderniseeruv ettevõte,” räägib ettevõtte personali- ja turundusjuht Jane Etverk.

Operaili Eestis veetud kaubamaht ulatus 2020. aastal üle 11 miljoni tonni. Mööda rööpaid liiguvad nii transiitveod kui ka Eesti-sisesed kaubaveod. Ettevõtte vaguniparki kuulub üle 3000 vaguni, millest enam kui 2200 on renditud rahvusvahelistele klientidele ning need teenindavad muuhulgas ka Hiina ja Euroopa vahelist kaubavedu. Vedurite ehitamine ja moderniseerimine on aga ehk kõige põnevam uus suund, millega Operail tegeleb.

„Väga lühidalt ja lihtsalt öeldes monteerime vanad vedurid veermikuni puhtaks ja ehitame uutest moodulitest veduri jälle üles, nüüd juba tänapäevaselt. Otsime ka uusi, keskkonnasäästlikumaid lahendusi. Näiteks oleme valmis ehitanud veduri, mis kasutab kütusena LNG-d. Plaanid on ka esimese vesinikuveduri ehitamiseks olemas. Olgugi et raudteetransport on siiani kogu maailmas kõige väiksema keskkonnamõjuga, saab ka siin veelgi puhtamalt ja keskkonda säästvamalt kaupa vedada. Oleme seda ka Operailis väga oluliselt silmas pidamas,” nendib Etverk.

Ühtegi uuendust ei saa aga käima tõmmata ilma inimesteta ja Etverk nimetab Operailis töötavaid inimesi uhkusega raudteelasteks. „Meie töötajate keskmine tööstaaž ettevõttes on 17 aastat, see on meeletu lojaalsus ja armastus oma valdkonna vastu. Võib öelda, et raudteelaseks olemine on identiteet, mitte lihtsalt amet. Ja uued inimesed, kes raudteele tulevad, võetakse soojalt vastu. Raudteelogistika valdkond Eestis on täna uues arenguetapis, siin saab mõelda, lahendada probleeme, luua, ehitada ja jätta oma jälje selle vana ning mõnes mõttes konservatiivse valdkonna kasvamisse. Seetõttu on meie valdkonnas põnev töötada,” lisab personali- ja turundusjuht.

Stuudios vestlesid tänapäevasest raudteelogistikast ja raudtee tulevikust ettevõtte Operail personali- ja turundusjuht Jane Etverk ning ajakirjanik Martin Hanson.

Veel

Tööelu
Tööelu
Olete kunagi mõelnud, miks on nii, et inimesed ei leia tööd, kuid töökohti oleks täita tuhandeid? Põhjus on lihtne: õige tööandja ei leia sed õiget töötajat üles ning lisaks sellele ei soovi inimesed enam vanat moodi tööl käia. Uus "Tööelu" nimeline podcast vastabki küsimustele, mida mõtlevad töötaja värbamisel tööandjad ja mida ootavad neilt omakorda töövõtjad. Podcast valmib koostöös CV Online'ga.

Populaarsed

Hiljutised