Idea 360 seekordne saade räägib heategevusest ja sponsorlusest. Millal tasub ettevõttel panustada sponsorlustegevustesse? Millised on peamised erinevused heategevuse ja sponsorluse vahel? Kuidas valida endale õige koostööpartner ja kuidas mõõta sponsorlustegevuste edukust? Sellest kõigest räägivad turundussaates SEB turundus- ja kommunikatsioonidivisjoni juht Silver Vohu ning Idea Groupi Eesti juht Eha Talvist-Reinsalu.
Silveri sõnul on sponsorluse ja heategevuse peamine erinevus see, et ühel puhul peaks ettevõtte mõõtma tegevuse tasuvust ehk ROI-d, teisel puhul mitte. Sponsorlus on alternatiiv teistele reklaamitegevustele, seega on oluline erinevate selliste koostööprojektide elluviimisel pöörata tähelepanu ROI-le. SEBs hinnatakse sponsorlustegevuste tasuvust pidevalt,. Juhul, kui ROI jääb alla 15%, pole see enam ettevõtte jaoks huvitav. Sponsorluse puhul on oluline sisulise lisaväärtuse pakkumine, juhul kui tasuvus on madal, võib projektile planeeritud eelarve kulutada hoopis mõnele reklaamikampaaniale.
Sponsorlustegevuse edukaks elluviimiseks on Eha sõnul oluline planeerida vajalikud ressursid ka selle aktiveerimiseks. Tema sõnul võiks kogu projekti eelarvest pool moodustada partnerile makstav tasu, teine pool aga tasuks investeerida projekti maksimaalseks ellu viimiseks ja teotamiseks – tähendagu see siis täiendavaid kommunikatsioonitegevusi, töötajate kaasamist vms.
Kuidas valida enda ettevõttele sobilik sponsorlustegevus? Kuidas leida õige koostööpartner? Kuidas arvutada sponsorprojekti ROI-d? Seda kuula juba lähemalt saatest!