Lojaalne kliendibaas peaks turundusõpikute järgi olema iga äriettevõtte üks olulisematest eesmärkidest. Uuringute tulemuste kohaselt on ligi pooled lojaalsest klientidest valmis katsetama ettevõtte uusi tooteid/teenuseid ning 31% oleks nõus toote/teenuse eest maksma senisest rohkem. Seega tasub ju klientide lojaalsusesse investeerida? Kuidas on aga lood tegelikult, räägib Idea 360 turundussaate külaline Idea strateeg Helle Tõnts.
Helle sõnul investeerib enamik ettevõtteid pigem uute klientide värbamisse kui tänaste klientide hoidmisse. Tema sõnul on lojaalsuse tekkimiseks oluline juhtkonna otsus – ärieesmärkide täitmisel pööratakse esmalt tähelepanu tänastele klientidele ja nende rahulolule.
Lisaks toonitab Helle, et kliendilojaalsust ei näita plastikaartide omamine. Ideaalmaailmas ei oleks meil kellelgi rahakoti vahel ühtki kaarti. Nö plastikkaartidega lojaalsusprogrammide puhul mängib sageli rolli pigem harjumus, sooduspakkumised ja konkreetsete teenusepakkujate asukoht. Lojaalsuse tekkimiseks on üha olulisem ettevõttega sarnaste väärtuste jagamine ja ühine maailmavaade. Tõeliselt lojaalse kliendi “ülemeelitamine” on konkurendi jaoks keerulisem ning siin tulevad mängu hoopis teised tegurid kui vaid hinnakommunikatsioon.
Kuula kliendilojaalsuse saladusi ja nõuandeid saatest. Kui soovid kliendilojaaluse teemal pikemalt aru pidada, kirjuta Hellele.
Kommentaaridesse on oodatud nii tagasiside saate kohta kui ka ettepanekud teemade ja tulevaste saatekülaliste teemal.