Inimestele oleks ükskõik kui 74% brändidest kaoks. Seega, et vaid veerand brändidest lähevad inimestele korda. Miks inimesed hoolivad ühest brändist rohkem kui teisest? Mis muudab brändi inimeste jaoks tähendusrikkaks?Idea Groupi Eesti juht Eha Talvist-Reinsalu räägib lähemalt, mis teeb brändi tähendusrikkaks.
Eha Talvist-Reinsalu sõnul on bränd tähendusrikas, kui see läheb inimestele korda ja parandab nii üksikisikute, ühiskonna kui ka tulevaste põlvede heaolu. Sellistel brändid mitte lihtsalt ei eristu konkurentidest, vaid neil on käegakatsutav positiivne mõju inimestele ja keskkonnale.
Brändide tähendusrikkust vaatleb ülemaailmne uuring Meaningful Brands, mida Havas on ülemaailmselt korraldanud juba seitse korda. Kolmel korral on küsitlust läbiviidud ka Eestis, Lätis ja Leedus. Globaalselt osales viimases, eelmisel aastal korraldatud uuringus 300 000 inimest 33 riigist, kes vastasid väidetele 1500 brändi kohta. Eestis osales uuringus ligi 4000 inimest ning uuriti sektoreid, ilma milleta on igapäeva elu raske ette kujutada: finants, tehnoloogia, jaekaubandus, ehitus- ja kodukaubad ning keskkond.
Maailma kõige tähendusrikkamateks brändideks eelmise aasta uuringu tulemuste põhjal on nö digibrändid, sest need toovad kaasa nii funktsionaalset kui ka isiklikku kasu. Brändide top 5 on Google, PayPal, WhatsApp, Youtube ja Samsung. Eestlased peavad kõige tähendusrikkamaks brände, millel on kasulikud tooted/teenused. Sellele järgneb isiklik heaolu, mille puhul on oluline, et bränd muudaks inimese elu lihtsamaks – aitaks eluga rohkem rahul olla või raha/aega kokku hoida.
Millised on aga saatejuhtide ja –külalise silmis kõige tähendusrikkamad brändid? Seda kuuleb juba saatest!
Eha Talvist-Reinsalu toonitab saates, et tähendusrikkus ei ole vaid suurte tuntud kaubamärkide pärismaa “Kõik ettevõtted pakuvad tooteid/teenuseid, mis lähevad inimestele korda, muidu ettevõtteid ju poleks.” Seega on eeldused olla tähendusrikas kõigil ettevõtetel. Küsimus on vaid selles, kas ettevõtte tähtsustab seda. “Soovitan tähendusrikkusele tähelepanu pöörata, sest ajal kui hea toode on elementaarne, on oluline hoolitseda ettevõtte pikaajalise toimimise eeliste eest. Äril on pikk perspektiiv, kui sa tähendad oma klientidele midagi. Ja siin tasub arvestada inimeste muutunud ja tulevikus muutuvaid ootusi,” lisas Talvist-Reinsalu.
Järgmine Meaningful Brands uuring viiakse läbi 2018. aastal. Kui soovid rohkem infot uuringus osalemise kohta, võta ühendust kas Ehaga või Idea uuringute juhi Mauri Söötiga.