Me kõik loodame, et kriisid meid ei puuduta. Reaalsuses tuleb neid aga ette. Kuidas selleks valmis olla? Kuidas oma kommunikatsioonitegevused kriisi valguses läbi mõelda. Turundussaates annab Idea PR tegevjuht Mailis Timmi.
Kuigi kriis oma olemuselt on üldiselt ootamatu, saab selleks valmis olla. Kui organisatsioonis on võimalikud kriisikohad kaardistatud ja kõneisikute rollid paika pandud, on võimalik ka operatiivselt reageerida. Kõrgema riskitasemega ettevõtted ja organisatsioonid võiksid kriisikommunikatsiooni sõnumid ja tegevused ka aeg-ajalt läbi mängida, soovitab Mailis.
Kriisi ja negatiivseid sündmusi saab teinekord ka enda kasuks pöörata. See, kuidas kriisile reageerida ja kuidas tegutseda, võib klientide ja üldsuse silmis parandada organisatsiooni mainet. Keerulistes olukordades inimlikult käitumine, vigade tunnistamine ja lahenduste otsimine aitab kriiside mõju leevendada ning neist tugevamana väljuda.
Saates arutleme ka mõningate juhtumite üle. Näiteks USA lennufirma United Airlines on PR-katastroofide üks “paremaid” näiteid. Samas Taani superautode tootja Koenigsegg suutis kliendile enne üleandmist ära lõhutud ülikallist autost teha väga hea klienditeeninduse näite, mis hoopis tõstis brändi usaldusväärsust.
Kui soovid kriisikommunikatsiooni osas nõu küsida, vastab Mailis meeleldi su kirjale!