Idea360 54: Joosep Lassmann – reaalajas analüüse tegevad arvutid on tulevik

JAGA:


Septembrikuise andmete, privaatsuse ja GDPRi minisarja teises saates on külas Idea analüütikatiimi team lead Joosep Lassmann. Juttu tuleb kaasaegse andmeanalüüsi võimalustest ja piilume ka tulevikku.

Ideepunkte saatest:

– Tänu arvutusvõimsuse kiirele kasvule on muutunud ka andmetöötus. Varasemalt inimese poolt tehtud visuaalse andmevaatluse asemel analüüsivad arvutid läbi ülisuurt hulka andmeid – rohkem, kui inimene eales suudaks.
– Kuna andmete salvestamine on soodne, siis enam ei ole vaja valikuliselt otsustada, mida salvestada. Selle asemel salvestatakse sisuliselt kõike ja nii tekib suur hulk struktueerimata andmeid ehk big data. Neid andmeid analüüsides on võimalik arvutite abil jõuda tulemisteni, mida inimene uuringu eel hüpoteesina isegi välja pakkuda ei osanud.
– Edukaks kliendiandmate ja -käitumise analüüsiks on vaja kümneid tuhandeid kliente.
– Väikeettevõtte enda andmehulgad võivad olla küll väiksemad, kuid neis võivad aset leida samad trendid mida on tuvastanud suuri andmehulki töötlevad ettevõtted.
– Kuigi uute andmete hulk kasvab pidevalt, siis täna analüüsivad enamus süsteeme ajaloolisi andmed. Pidevalt õppivaid lahendused on väga innovaatilised, kuid neid on veel vähe.
– Andmeid kogudes lähtu esmalt sellest, mida sul on kindlalt vaja teada ja koguda. Need andmed kogu struktueeritult. Seejuures on oluline, et kliendid teaksid, milliseid andmeid nende kohta kogutakse.
– Sind puudutavad andmeid ei pruugi olla “sinu omad” kui neid teab arvestatav hulk teisi inimesi. Siis saavad need ka nende andmeteks ja sul ei pruugi olla õigust nõuda näiteks nende kustutamist.

Veel

Havas Marketing 360
Havas Marketing 360https://havas.ee/podcast/
Havas Marketing 360-s kohtuvad turundus, kommunikatsioon ja äride kasvatamine. See on nägemus ja arusaam brändide kasvatamisest ja targast tegutsemisest täna ning tulevikus. Värske saade energiliste, sisutihedate ja põnevate mõtetega ettevõtlus- ja turundusteemadel on kuulatav igal nädalal. Havas Marketing 360-s saavad sõna kommunikatsioonigrupi Havas inimesed ja külalised väljast.

Populaarsed

Hiljutised