Influencer marketingi ehk mõjuliidrite turundus on kuum trend viimased paar aastat. Märkamata pole see jäänud ka Eestis, kus üha suurem hulk arvestatava jälgijaskonnaga sisuloojaid teevad koostööd erinevate brändidega. See on turundustaktika, millel on nii tulihingelisi pooldajaid kui ka kriitikuid. Idea360 saates on külas Promoty asutaja Aleks Koha ning mõjuliider Kirsti Vaikla. Saadet juhivad Egle Loor ja Kuldar Kullasepp.
Aleks Koha hinnangul võib Eestis mõjuliidriks pidada üle 1000 jälgijaga Instagrami kasutajaid, keda on umbes 1800. Peamine osa mõjuliidritest tegutsevadki Instagramis, vähem Facebookis ja Snapchat on sootuks marginaalne. Kõik nad ei ole kindlasti aktiivsed kuid arvestatav osa on. Ning nende hulk brände ja mõjuliidreid ühendava platvormi Promoty abil kindlasti ka kasvab.
Edukas mõjuliidri turundus eeldab autentset sisu ja see laieneb ka reklaamsisule. Kristi Vaikla sõnul on ülimat tähtis säilitada autentsus ja seda ei saa tuua koostöö ees ohvriks – kui mõjuliidri sisu pole isikupärane ja siiras, siis ta kaotab kohe jälgijaskonda ja sellega koos ka brändide huvi koostööd teha.
Brändidele tähendab sellises keskkonnas tegutsemine uut mõtlemist turundusele. Sisuloojatele tuleb anda vaba käed ja usaldada nende loovust surumata peale oma põhimõtteid.
Milline on mõjuliidrite turunduse hetkeseis ja millised on lähiaja arengud, nendest saates räägimegi.