Eesti keeles saab täna kuulata umbes 30 raadiojaamadest eraldiseisvat podcasti ehk taskuhäälingusaadet. Üks neist on veidi enam kui aasta eest alustanud “Hakkame tegutsema”, mille eestvedaja Indrek Põldvee jagab Idea360 turundussaates oma taskuhäälingu saamise lugu. Juttu tuleb ka podcastidest üldisemalt – miks üldse podcasti teha, millistel eesmärkidel, kuidas valida saatekülalisi ning kas ja kuidas omaloodud taskuhääling nö rahaks pöörata. Saate lõpu osas jagavad nii Indrek kui ka Idea 360 saatejuht Kuldar Kullasepp nõuandeid, kuidas head podcasti teha.
Indreku enda sõnul puudusid tal pooleteise aasta eest, kui otsustas podcastiga alustada, selleks vajalikud oskused. “Ma ei teadnud midagi sellest, kuidas saadet üles ehitada, toimetada, lõigata ega levitada. Oli vaid suur soov seda teha,” sõnas ta. Saadete tegemise jooksul on ta kõik need vajalikud oskused omandanud. “Seepärast ongi see podcasti asi nii äge – saad palju juurde õppida ning saatekülaliste näol saan pidevalt tutvuda just nende inimestega, keda soovin,” lisas ta. Indreku jaoks on saate tegemise juures kõige olulisem selle missioon ja soov – aidata inimesi pakkudes neile inspiratsiooni, ideid ja julgust. “Sain saadetega alustades selgeks, et me kõik oleme ikka üsna ühesugused – kõik on kogenud läbipõlemist, teinud vigu, olnud segaduses – see äratundmine oli minu jaoks väga julgustav.”
Tänaseks on “Hakkame tegutsema” pealkirja all ilmunud 33 lugu. “Alguses tundus, et esimesed saated pole ehk päris ideaalsed ning neid võiks ikka ümber ja paremaks teha. Oleme ise endi ja endi tehtu suhtes alati kõige kriitilisemad – see takistus on plaanide elluviimisel kõige suurem”, lisas ta.
Saate tegemise kõrvalt jõuab Indrek hoida silma peal ka teistel podcastidel. Teistele kuulamiseks soovitab ta Ted Radio Hourit, Tim Ferriss Show’d, Smart Passive Income, The Mentee, Esther Perel’i taskuhäälingut ning Adam Grant Worklife’i. Kuldari soovituste seas on Boss Level Podcast, Freakonomics Radio, HBR Ideacast, How I Built This, Masters of Scale,Planet Money.
Kuula saatest, et kuidas oma taskuhäälinguga algust teha, kas ja kuidas kaasata kliente ja koostööpartnereid, kuidas levitada valminud saateid ja palju muudki.