Kasvamine ja muutused on iga ettevõtmise ja äri lahutamatu osa. Digitaliseerumine ja tihe konkurents nõuavad ärijuhtidelt julgust mõelda kastist välja – leida uusi lahendusi, arendada teenuseid, katsetada uusi ärimudeleid. Just innovatsioonist seekordne turundussaade Idea360 räägibki. Saatekülaliseks on SEB innovatsioonijuht Siim Lepisk, temaga vestleb Idea digitaalse innovatsiooni juht Joao Rei. Seekordne Idea360 on inglise keeles.
Kuidas kasvab üks ettevõtte kordades kiiremini kui teine? Siimu sõnul on siin erinevus ambitsioonis ning oskuses pöörata väikesed võimalused suureks eduks. Siim soovitab ettevõtetel olla avatud vaatega. Äri edasi arendamiseks ja parima ärimudeli leidmiseks on tema arvates oluline nii klientide kuulamine kui ka eri lahendusega katsetamine, vaid nii saab leida võiduka mudeli, mis aitab äril ka pikemas perspektiivis kasvada. Tema sõnul ei pea muutused tulema vaid juhtkonna tasandilt, vaid sageli saavad need alguse hoopis organisatsiooni seest. „Muutused saavad juhtuma, kui organisatsiooni seest on ligikaudu kümnendik inimestest valmis uute ideede eest seisma ja neid juurutama,“ lisas ta.
Just uute ärimudelite leidmiseks ja ettevõtete kasvu toetamiseks toimub kahel korral aastas SEB Kasvuprogramm. Sealjuures on oluline turust kiirem kasv. Väljakutseks võib olla toodete ja teenuste digitaliseerimine, uutele turgudele laienemine või mõni muu ettevõttele kasvu toov suund. Kasvuhimulistel ettevõtetel tasub teada, et kasvuprogrammi saab käivitada kuni 26. veebruarini, programmis saab osaleda kuni 12 ettevõtet. Eelmisel aastal osalesid kasvuprogrammis teiste seas Omniva, Ragn-Sells, Tallinn Dolls, Iglusaun, Volvo Estonia, Loodusvägi jpt
Kel on aga suurem huvi finantstehnoloogiate vastu, on oodatud Garage48 ja SEB ühisele pangaduse arendusnädalavahetusele ehk hackatonile, mis toimub. 16.-18.veebruaril. Hackatoni peamine eesmärk on tuua turule järgmise põlvkonna finantstehnoloogiad.