Meie digiinnovatsioonijuht Joao Rei on veendunud – bännerreklaami aeg on läbi. Samamoodi mõtlevad ka näiteks Google ja Apple, kes piiravad nn. traditsioonilise ja ausalt öelda ka vähem-traditsioonilise netireklaami levikut. Mida see tähendab aga portaalide jaoks? Turundussaates on külas Ekspress Meedia veebireklaami müügijuht Sander Maasik.
Google teatas hiljuti, et järgmisest aastast saabuv uus Chrome sisaldab reklaamiblokeerijat, mis hakkab piirama bannerite kuvamist kasutajatele. Asi on tõsine, sest Chrome’i turuosa Eesti brauseriturul on üle poole. Apple teatas hiljuti, et sügisel kasutajateni jõudev uus Safari brauser piirab aga re-targetingi – enam ei saa sind jälitada reklaamid, mis kutsuvad tagasi ostma toodet, mida hetk tagasi veebipoest vaatasid. Suured veebiportaalid sõltuvad aga väga just banner-reklaamist. Edukaid mudeleid, kus raha küsitakse näiteks lugeja käest või tulu teenitakse muudest tegevustest, on siinsel turul veel vähe.
Sander Maasik usub, et olukord pole üldse nii hull. Tema sõnul pole sugugi selge, kuidas nimetatud muudatused ellu rakenduvad. Samuti väheneb sõltuvus bannerreklaamist, kuna kasvab näiteks sisuturundusest saadav tulu.
Kuula saadet ja avalda arvamust kommentaarides – milline on bannerreklaami tulevik?