Kuidas inimesed langetavad otsuseid? Et saada küsimusele vastus, valisime turundussaate Idea 360 seekordseks teemaks käitumisökonoomika ehk teaduse otsuste tegemisest.

Kui palju mängivad eri otsuste langetamise juures rolli emotsioonid, senised kogemused ja kui palju kogutud informatsioon? Millised on erinevad tehnikad, mille kaudu kaupmehed ja ka avalik sektor proovivad meid ühe või teise otsuse poole suunata? Mida tähistab inglise keelne sõna “nudge”? Mis on loyality loop?
Neile ja teistele küsimustele vastab Idea360-s Estonian Business Schooli turunduse professor Katri Kerem, kel on varasema turundusalane töökogemus nii kliendi kui ka agentuuri poolelt. Katri peamisteks huvivaldkondadeks on turunduskommunikatsioon ja tarbijakäitumine.
Katri selgitab turundussaates, et inimesed teevad otsuseid ikka pigem emotsionaalsetelt, mitte ratsionaalsetelt. Sageli on infohulk otsusetegemisest väga mahukas, mistõttu loobuvad inimesed ratsionaalse valiku tegemist ning lihtsalt langetavad otsuse olemasoleva info ja kõhtutunde põhjal. “Usun, et see turundustöö, mida ettevõtetes igapäevaselt tehakse, oleks oluliselt tulemuslikum juhul, kui turundajad mõtleksid mitte ainult selle peale, et kuidas turundus töötab, vaid ka selle peale, kuidas inimesed “töötavad””, sõnab Katri.

Kuula lähemalt juba saatest.
Vestlust veavad Egle Loor ja Kuldar Kullasepp.