Pidevalt kasvav kiirus ja rööprähklemine on teinud töötamise peamiseks stressiallikaks. Pinges olles oleme aga teinekord ebaratsionaalsed, ütleme asju, mida ei peaks ja reageerime teravamalt kui asjakohane. Nagu ütleb EQversity koolitaja Marko Lepik, ei ole enamus meist õppinud emotsioonidega toimetulekut, oskust neid märgata või teadlikult juhtida. Mida sellises olukorras teha? Üha rohkem ettevõtteid ja meeskondi pöörduvad mindfulnessi ja emotsionaalse intelligentsuse treeningute poole. Ettevõtted nagu Google, SAP, Facebook, Oracle, Intel, American Express ja paljud teised aitavad töötajatel leida sisemist rahulolu ja tasakaalu, õpetada neid paremini teineteist mõistma parandades seeläbi ka ettevõtte edukust.
Havas Marketing 360’s on külas Marko Lepik, kes on Google’ist välja kasvanud ja Stanfordi Ülikooli teadlaste abil loodud programmi Search Inside Yourself ainus stsertifitseeritud koolitaja Eestis. Selle programmi alusel on kümned organisatsioonid ja kümned tuhanded inimesed õppinud enda ja kolleegide emotsioonide, reageeringute ja töö mõtestatusega paremini toime tulema muutes ettevõtteid samas edukamaks.
Mindfulness ehk teadvelolek on lääne ühiskonnas üha suuremat populaarsust koguv teema, mille esiletõus on tingitud meid ümbritsevast elust – meil on kogu aeg kiire, me peame tegema pidevalt otsuseid ja meid pommitatakse üha suurema hulga infoga, mille läbiseedimine energiat võtab. Me lihtsalt ei oska selle kõigega toime tulla. Teadvelolek ja meditatsioon ei ole pelgalt pehmed “uhuu-väljendid”, vaid sellel on teaduslik põhi. Kuidas muidu on teadveloleku treeningud omaks võetud vägagi praktilistel ja reaalainetel põhinevad sektorid nagu seda on näiteks tehnoloogia ja startupindus. Õnnelikum töötaja on alati produktiivsem, loovam, ta võtab vähem haiguspäevi ning on ka kollegide poolt armastatum. Selle poole tahame liikuda aga kõik.
Saadet kuulates mõtle, kas ka sinu organisatsioon või tiim peaks lisaks muudele koolitustele ja programmidele rohkem tegelema töötajate vaimuga.