Mõne nädala eest teatas võrgustiku eestvedaja Mark Zuckerberg, et Facebooki tänane uudisvoog ei vasta algsele soovile ühendada inimesi ja tugevadada inimestevahelist suhtlust. Täna näeb kasutaja voost pigem eri brändide ja meediamajade sisu. Milliseid muudatusi Facebook plaanib ning kuidas peaksid selle tuules käituma siinsed brändid ja turundajad turundusaates Idea 360 räägimegi. Stuudios jagavad arvamusi ja nõuandeid Idea sisuturunduse projektijuht Marge Sillaots ja Idea Havas Media digisuuna juht Jaanika Kivilo. Vestlust veab Egle Loor.
Zuckerbergi sõnul on muudatuse tulemusena uudisvoos edaspidi esikohal pereliikmete ja sõprade postitused, brändide ja meediamajade/publisheride orgaaniline katvus kahaneb märkimisväärselt. Samas on aga postitusi reklaamiga toetades jätkuvalt võimalik jõuda soovitud sihtrühmani, mis ilmselt toob kaasa reklaamikulude kasvu. Jaanika sõnul ei pruugi see aga seda 100% nii minna. Ta soovitab ära oodata muudatuste realiseerumine ja jälgida, kas muudatused mõjutavad inimeste Facebookis viibimise aega: kas see väheneb või hoopis kasvab?
Mida tähendavad muudatused ettevõtetele sisuloome vaatenurgast? Facebooki ellukutsutud muudatuste eesmärk on mõjutada brände ja meediamaju looma rohkem kordaminevat ja kaasavat sisu. Seni Eestis väga paljukasutatud “jaga ja võida”-mängud saavad nö disklahvi ning eelistuse saavad postitused, mis toovad lisaks “laikidele” kaasa sisulised kommentaarid. Seega peavad brändid (ja turundajad) üha enam mõtlema läbi, miks ja mida nad sotsiaalmeedias teevad. Millist lisaväärtusega sisu saavad nad jälgijatele pakkuda? Mis loob diskussiooni? Mida jälgija soovib – kas asjalikku või meelelahutuslikku sisu? Võtmesõna on Jaanika ja Marge sõnul läbimõeldud strateegia, mis aitab ka muutunud Facebooki reeglite puhul silmapaista ning jälgijaskonnale lähedal olla.
Kuula lähemalt Facebooki eesootavatest muudatustest ja soovitustest nendega toimetulemiseks juba turundussaatest!