Kui palju pöörad sa igapäevaselt sind ümbritsevale muusikale? Sellisele, mis ulatub kõrvu kaubanduskeskuses või bensiinijaamas? See, et suuremate kaubandus- ja meeleahtuskeskuste muusika on kujundatud, on üldjoontes teada. Kuidas see aga toimub, räägib turundussaates Idea 360 muusikapsühholoog ja Artist siseraadiote muusikajuht Dali Kask.
Muusika saadab meid kõikjal – kodus, kinos, autos, liftis, lennujaama ootesaalis ja kaubanduskeskuse aatriumis. Muusikal on täitsa oma roll – hajutada müüra ning luua meeleolu. Kord võib valjult kõlav popmuusika meelitada teismelisi oma rõivapoodi, teisalt aitavad mahedad helid pika päeva lõpus massaažis lõõgastuda. „Muusika valik neis paikades ei ole kindlasti juhuslik, vaid pigem läbimõeldud osa turundusest ja organisatsiooni näost, mis toetab brändi väärtusi ning aitab luua soovitud assotsiatsioone“, selgitas Dali.
Tema sõnul on brändidel igati aeg luua klassikaliste CVI-de kõrvale ka audiovisuaalne stiiliraamat, mis defineeriks selle, kuidas bränd kõlab. Milline on helikeel – on need loodushääled, tuntud klassikaline muusika või hoopis originaallooming, mis on loodud vaid brändi jaoks ning seostub kuulaja jaoks edaspidi vaid ühe konkreetse brändiga?
Milline on kõige parem “ostumuusika“, milline on hea „taustamuusika“ olemus, kas logo peab laulma, milline helisagedus aitab kaasa söögiisu tekkimisele – sellest kõigest Idea360 saatest juttu tulebki. Saadet viivad läbi Egle Loor ja Kuldar Kullasepp.