Oktoober on Idea360-s meediakuu. Minisarja alustame sissejuhatava saatega tutvustades erinevaid meediaid, nende plusse ja miinuseid ning ka sisenemisbarjääre. Saade pakub mõtteainet eelkõige väikeettevõtetele, kelle meediakulutused pisemat sorti. Meediatest teeb hea ülevaade Idea meediaspetsialist **Gerlin Narits**.
Ideepunkte saatest:
– Meediaplaane ja -strateegiaid tehes tuleb esimese asjana paika panna sihtrühm kellele kommunikatsioon peab olema suunatud. See määrab paljuski meediakanalite valiku.
– Seejärel tuleb paika panna eesmärk, mis võib olla näiteks turuosa suurendamine, tuntuse kasvatamine või uue toote turule toomine.
– Meediakanaleid ja -pindu valides tuleb ka mõelda, kas loovlahendused erinevate meediapindade spetsiifikat arvestavad.
– Telereklaami eelarve peaks algama alates 10 000st eurost
– Välimeedia plakatit nähes on inimese tähelepanu sellel 3 sekundit.
– Online reklaam on väikeste ettevõtete jaoks vast kõige kergem viis alustada reklaamimisega – väikese õppimisega on see jõukohane kõigile.
– Uuringud ja kogemused näitavad, et erinevad meediad töötavad kõige paremini käsikäes.
– Kõige täpsemad andmed on väikeettevõtjatel online meedia mõõdikud, näiteks Google Analytics. Muudes meediates on keeruline iseseisvalt mõõta.
– Agentuurid kasutavat meediate mõõtmiseks erinevaid partnereid, tulemustel hoitakse silma peal isegi reaalajas.
– Meediastrateegia ja eesmärgid, mille poole meedia abil püüeldakse, peaksid olema vähemalt aastase ettevaatega. Kvartaalselt võiks aga vaadata, kuidas eesmärkide poole liikumine läheb.
– Ülisoodsatele meediapindade pakkumistele tasub reageerida ainult siis, kui need toetavad püstitatud eesmärkide poole jõudmist.