Minu seekordseks vestluskaaslaseks on pikaaegse tippjuhi kogemusega koolitaja ja konsultant Urmo Vallner. Täna on Urmo partner mobiilse juhtkonna teenust pakkuvas konsultatsioonifirmas Velström Vallner Tohver. Urmo põhjalikud teadmised finantsjuhtimisest ja juhtimisest ning oskus neid süsteemselt edasi anda teevad temast hinnatud koolitaja ja ärikonsultandi nii siin kui sealpool Eesti piire. Meie vestlus puudutab juhtimist ja meeskondade edukat toimimist mitme erineva külje pealt ning lahkab nende kahe teema vahelisi seoseid.
“Iga juht peaks endale esitama küsimuse: mida minult tegelikult oodatakse? Miks just mind valiti selle organisatsiooni või meeskonna juhiks? No näiteks võib vastus olla, et oma eelmises juhi positsioonis tegin ma väga hea turnaround’i, muutsin firma kujundlikult öeldes nö kummikute tootjast Nokia mobiilide tootjaks. Mida iganes siis see Eesti mõistes võiks tähendada; tegid nö Eesti Nokia. Kui sind nüüd kutsutakse uude kohta juhina tööle, võib sulle tunduda, et sama ülesanne ootab sind ees ka uues kohas. Aga võib-olla see ei ole üldse nii, võib-olla ei pea sa Nokiat looma! Võib-olla on selles organisatsioonis juba hea toode-teenus olemas, võib-olla tuleb sul seda ettevõtet hoopis efektiivselt käigus hoida, võib-olla valiti sind hoopis valesti? Kui sa oledki pigem selline uue Nokia looja, aga sind pandi käigus hoidma nö küpset ettevõtet, kus kõik toimib, tuleb teha vaid mikro-parandusi ja hoida see nö rahalehm korralikult toimimas. Ja nüüd sa tuled, hakkad kõike muutma, lööd elu segamini ja tulemuseks on ütleme pankrott. Või võtame teise näite. Kui sa saad oma esimese juhi rolli, siis vastus küsimusele – miks ma sain juhiks? – võib tihtipelae olla see, et ma olin parim spetsialist. Ja küsimusele – mida minult nüüd juhina oodatakse? – on loogiline vastus, et järelikult pean olema veel parem spetsialist. Aga see on just see, mida sinult kindlasti ei oodata. Niiet küsimus – mida minult tegelikult juhina oodatakse? – on ülioluline igale juhile.” – Urmo Vallner
Kuulake ikka …