Minu seekordseks vestluskaaslaseks on kirglik haridusmaailma parandaja Triin Noorkõiv. Ta on muuhulgas seotud selliste haridusvaldkonda toetavate programmidega nagu “Noored kooli”, “Tagasi kooli” ja “Alustavat õpetajat toetav kool”. Vähetähtis ei ole ka fakt, et president on Triinu tunnustanud Valgetähe V klassi teenetemärgiga hariduselu edendamise eest. Mind paelus see tugev kirg ja pühendumine, mida Triin koos oma mõttekaaslastega endas edasi kannab. Triinuga räägimegi haridusest, selle olulisusest ja arendamisest ning mis on olnud need kõige olulisemad õppetunnid, mida ta ise selle valdkonna edendaja ja eestvedajana nende aastate jooksul on õppinud ning kõrva taha pannud. Lõppude lõpuks tundub mulle, et ka ettevõtted on õppivad organisatsioonid ja juhtimine on paljuski soodsaima õpikeskkonna loomine.
“Üks küsimus, mis teeb hariduse valdkonna minu jaoks väga tähtsaks, on õigluse ja ebaõigluse küsimus. Haridus on selline koht, kus ebaõiglus on lihtsalt … väga ebaõiglane. Siin saavad inimesed oma kõige haavatavamas eas esimese tagasiside, mida neist arvatakse, kas neis nähakse potentsiaali, kas kogetakse julgustamist, võite, mis tulenevad pingutamisest, kas saadakse eduelamusi jne. – see kõik on nii määrava tähendusega inimese arengus. Seetõttu mind väga puudutab hariduse teema. Näiteks millised õpetajad meile teele satuvad – kas see on loteriipilet või süsteemne pingutus, et iga noor hing saaks hea kogemuse, toe ja inspiratsiooni edasiseks eluks. See määrab meie eludes niivõrd palju. Ja seetõttu on meie ülesanne seista selle eest, et koolikogemus oleks kvaliteetne ja et noortel oleks parimad võimalused õnnelikuks eluks. Eksimused siin on tohutult kalli hinnaga. Seesama mudel laias laastus jätkub ka ju tööelus. Tööaeg võiks olla inimeste jaoks tähenduslik ning juhtidel on oluline roll oma inimeste arengu toetajana.” – Triin Noorkõiv
Kuulake ikka …