Minu seekordseteks vestluskaaslasteks on coachid-koolitajad Jaanika Rannula ning Aili Nurmeots. Jaanika ja Aili on värskelt kirjutanud raamatu “Kuidas olla juht, keda sinu inimesed päriselt vajavad?” alampealkirjaga “Coachiva juhtimise kompass ehk inimkeskne juhtimisviis, mis viib tulemuslikkuse ja rahulolu organisatsioonis uuele tasemele”. Nende missioon, mis on ka mulle väga südamelähedane, on tõsta teadlikkust inimkesksest juhtimiskultuurist ja aidata edendada usalduslikku suhet meeskondades. Selles vestluses räägimegi Jaanika ja Ailiga, mis on coach’iv juhtimine, miks see on oluline ja kuidas juhina selles suunas kasvada.
“Coach’iv juhtimine on inimkeskne juhtimisviis, kus inimesi võrdselt koheldes, väärtustades ja võimestades saavutatakse parimaid tulemusi. Selle eelduseks on, et juht peab olema valmis andma inimestele vastutuse ja usaldama neid, et nad saaksid iseseisvalt toimetada. Oluline on, et juht loob keskkonna, kus töötajatel on võimalus võtta vastutust; selle tulemusena kasvab usaldus ja psühholoogiline turvalisus, mis omakorda toetavad tiimi arengut ja tulemuslikkust. Kõik see algab aga küsimustest ‘Miks ma olen juht?’ ja ‘Milline juht ma tahan olla?’ Inimkeskse juhtimisviisi juures mängivadki keskset rolli juhi enesejuhtimisoskus ja eneseteadlikkus – alles siis saab ta edukalt teisi hakata juhtima.” – Jaanika Rannula ja Aili Nurmeots
Kuulake ikka …