Minu seekordseks vestluskaaslaseks on Äripäeva pikaaegne juht Igor Rõtov. Oma 26-aastase Äripäevas töötamise kogemuse jooksul on Igori sõnul muutused olnud peadpööritavad. Ettevõte on muutunud tagasihoidlikust ajalehe toimetusest 200-pealiseks professionaalseks ja mitmekesiseks juhtidele suunatud infopakkujaks – seda nii ajalehtede, ajakirjade, raamatute, konverentside kui ka raadio vahendusel. Ettevõtte arengu tempot näitab seegi, et täna moodustab ajalehe Äripäev osakaal kogu firma teenus- ja tooteportfellist vaid 20-30%. Igoriga räägimegi, mida tema juhi töös oluliseks peab ning milline on tema enda juhtimisbränd.
“Minu jaoks on kõige olulisemad juhina inimesed. Juhtimine tähendab ikkagi inimesi. Kui sa arvad, et juhtimine on Exceli tabel, kuhu sa paned numbrid ritta ja arvutad välja, et tulud ületaksid kulud ning hakkad siis seda realiseerima – no see ei ole juhtimine. Meie tüüpi ettevõtte puhul tuleb endale aru anda, et väärtust luuakse ikkagi ainult inimeste poolt, kõik muu äriga seotu on iseenesest teisejärguline. Tähtis on see, et sa suudaksid enda ümber koondada inimesed, kellel on samad väärtused, kes on andekad, suudavad koos töötada ja kes siin ka püsivad. Sealt see väärtus tekib, ega teda kuskilt mujalt ei tule. Meil on ettevõttes kuskil 30 inimest, kes on üle organisatsiooni erinevates kohtades võtmerollis. Neil ei pruugi olla üldse sellist formaalset kõlavat positsiooni, aga ma olen endale väga selgelt aru andnud, et need on need inimesed, kelle ettevõtlikkusest, koostööst ja üksteisemõistmisest meie edukus väga suurel määral sõltub. Ehk et kui see saavutada, siis oleme ka edukad kõikides numbrites ja finantsnäitajates.” – Igor Rõtov
Kuulake ikka …