Taskuhäälingute arv kasvab pidevalt. Ainuüksi 2023. aastal loodi üle 450 000 uue podcast’i, mis tähendab, et konkurents kuulajate tähelepanu nimel on karmim kui kunagi varem. See ei tähenda, et sinu saade ei pruugi õnnestuda. Pigem on see üleskutse oma saatele nutikalt läheneda.
Leia oma nurk
Paljud alustavad raadiohääled teevad saatusliku vea sellega, et üritavad kõnetada kõiki. Väikesed nišid ja spetsiifilisus on alustaja supervõime. Eesmärk on olla oma teemaploki parim ja kui vaja, tuleb see teemaplokk luua. Selle asemel, et teha ettevõtluse podcast, võiks keskenduda pigem jätkusuutliku e-kaubanduse väljakutsetele Balti riikides.
Ranktracker jagab detailset juhendit oma saate alustamiseks. Seal käsitletakse järgnevaid aspekte ka põhjalikumalt. Professionaalne koolitus podcasti alustamiseks on kättesaadav Udemy lehel.
Just oma nišš annab saatele juba algusest eelise. Miks mitte ühendada tehnoloogia vaimse tervisega või toidukultuur ja keskkonnateadlik käitumine. Sport isikliku arenguga? Sellised kombinatsioonid loovad unikaalse väärtuspakkumise, mida kuulajad mujalt ei leia.
Tehnilised eristumisvahendid
Standardne intervjuuformaat on ammendumas. Seda on lihtne teha, see on laialt levinud ja võib kuulajat väsitada. Eksperimenteeri näiteks lühikeste episoodidega, mis igapäevaseid mõtisklusi toetavad. Või loona esitatud dokumentaaliga, mis kuulajat erinevatel teemadel süvitsi harib. Miks mitte katsetada interaktiivset formaati, mis reaalajas kuulajaid kaasab?
Kuigi professionaalse heli tähtsust ei saa eitada, on alustades järjepidevus olulisem kui täiuslik tulemus. Kui sa stuudiorenti tasuda ei soovi, siis soeta esialgu vaid põhivarustuses: kvaliteetne mikrofon, mürasummutus ja lihtne montaažitarkvara.
Positsioneeri end teistest
Selle asemel, et juba sissetöötanud saadetega olemasolevates kategooriates võistelda, leia oma isiklik mänguväljak. Näiteks esimene Eestikeelne tehniline podcast naistele või ainus iganädalane Balti start up sündmuste ülevaade.
Konkurente analüüsides nopi neilt ideid, kuid ära kopeeri neid. Jälgi, milliseid teemasid nad ei käsitle, millal nad ei postita ja keda nad ei intervjueeri. Kõik need teemad, võtted ja ajad on võetud ning annavad mõtteid, mis võiks olla uus ja huvitav.
Turundus on eristumise kunst
Alustades on oluline end nähtavaks teha. Hea valem, millest alguses lähtuda on, et ühest episoodist võiks tulla kümme erinevat sisuühikut. Mida see tähendab?
Igast episoodist võiks erinevates kanalites teha kümme postitust või teabekildu. Lisada saate tsitaate või klippe sotsiaalmeediasse, tekitada SEO liiklust saadet kokkuvõtvate blogipostitustega, lisada saate salvestus YouTube’i või klipid TikToki. Kui võimalik, teha saate põhjal infograafikat, millega saab postitusi toetada.
Oluline on kohe ka kuulajatega suhestuma hakata. Fännid ei ole vaid numbrid ekraanil. Oma kaarte õigesti mängides kujuneb neist kogukond. Loo oma kuulajatele eraldi Discordi või Telegrami grupp, vii läbi regulaarseid küsimuste-vastuste sessioone ja kaasa kuulajate tagasisidet oma saadetesse.
Mõnikord tasub mõelda ka alternatiivsetele sisuloomise viisidele. Näiteks Optibeti pokker kasutab regulaarseid turniire ja üritusi oma kogukonna kaasamiseks. Sarnast lähenemist saab rakendada ka podcastide puhul viies läbi regulaarseid väljakutseid või teemapõhiseid seeriaid.
Hoia saade käimas läbi pidevate uuenduste
Kui esimene hoog juba sees, ära jää oma mustrisse liiga kinni. Katseta pidevalt. Näiteks saad oma episoodide pealkirjade ja sotsiaalmeediapostitustega teha A/B teste. Samuti võid oma saate formaati kindla aja tagant roteerida või kaasata ootamatuid külalisi uute vaatenurkade jaoks.
Kui analüütika põhjal otsuseid teed, siis ärge keskendu ainult allalaadimistele või kuulajate arvule. Olulisemad mõõdikud, millel veel silma peal hoida: kui kaua saadet kuulatakse, kui palju saadet edasi-tagasi keritakse, mis on erinevate kanalite konversioon ehk kui palju inimesi liitub sotsiaalmeedia, uudiskirja või muu kanali kaudu. Ajapikku muutub oluliseks ka see, kui kaasatud on kogukond.
Eristumine on pidev protsess
Taskuhäälinguga eristumine ei ole ühekordne otsus, vaid pidev töö. Alusta spetsiifilisest nišist, eksperimenteeri formaadiga, loo tugev kogukond ja ole valmis kohanema. Edu tuleb neile, kes julgevad olla erinevad, mitte neile, kes üritavad kõigile meeldida. Küsimus pole mitte selles, kas alustada, vaid kuidas alustada teisiti.
Tähelepanu! Tegemist on hasartmängu reklaamiga. Hasartmäng pole sobiv viis rahaliste probleemide lahendamiseks. Tutvuge reeglitega ja käituge vastutustundlikult!