Tänapäeval kasutavad paljud ettevõtted digitaalset turundust, et tõsta teadlikkust oma pakkumistest, suurendada läbimüüki, suhelda otse klientidega ja kasvatada oma organisatsiooni.
Kuna valida on nii paljude erinevate turunduskanalite vahel, võib paljudel ettevõtete omanikel ja turundusspetsialistidel olla raske täpselt aduda, millised on erinevad turundustaktikad ja kuidas neid kõige paremini kasutada. Traditsioonilised turundusvormid, näiteks kliendilehtede levitamine, peaksid siiski jätkuvalt iga ettevõtte turundusstrateegias mängima olulist rolli.
Eriti tähtsad on kliendilehed supermarketite turunduses. Näiteks Rimi kliendileht on alati ilmselgelt olnud Rimi supermarketi turundusstrateegias olulisel kohal. Seda ka füüsilisel kujul. Isegi kui täna on Rimi kliendileht võimalik avada veebilehelt ja digitaalselt, on paberil Rimi kliendileht jätkuvalt võimalik leida poest või oma postkastist.
Kuidas kliendilehtede levitamise tulemusi maksimeerida
Nagu iga turundusplaani puhul, on tulemuste maksimeerimiseks oluline kasutada võimalikult palju taktikaid – kliendilehed peaksid olema selle osa. Samuti on oluline hoolikalt planeerida, kuidas kliendilehtede kampaaniat tuleks käivitada. Spetsialistide kaasamine võib aidata seda protsessi lihtsamaks muuta.
Alates väikestest idufirmadest kuni suurte väljakujunenud ettevõteteni tuleb strateegia põhjalikult läbi mõelda. Näiteks kes on ettevõtte sihtrühm ja millised on demograafilised andmed piirkonnas, kus soovitakse kliendilehti levitada? Kas need sobivad kokku?
Lisaks saab kliendilehega lasta oma loomingulistel ideedel lennata. Mõeldes kliendilehe või flaieri kujundusele tuleb tagada, et see oleks koos kaubamärgi ja rohkete visuaalidega. Selle pilkupüüdvaks ja meeldejäävaks muutmine tähendab, et kliendileht võib olla väga tähelepanu köitev ja lõppkokkuvõttes tõhus võtmesõnumite edastamisel. Kaaluda tuleb hoolikalt ka, millist teavet kliendilehel soovitakse näha. Kas ettevõte soovib reklaamida mõnda konkreetset toodet või teenust või julgustada oma poodide külastamist?
Kliendilehele saab lisada palju teavet (erinevate esitusvalikutega, sealhulgas volditud kujundused või ühepoolsed lehed). Siiski on oluline hoida see teave võimalikult lühike. Pole mõtet koormata kliendilehte liiga mahuka infoga. Teave, mida kliendileht peaks aga kindlasti sisaldama, on kontaktandmed, veebilehe aadress, sotsiaalmeedia erinevad lehed ja ülevaade konkreetsest pakkumisest.
Mis kasu on digireklaamist?
Kliendilehtede levitamine võib olla sama sihipärane kui digitaalsed turundusvormid, kuid õige ja tõhusa kasutamise korral võib see maksta murdosa digikampaaniate maksumusest.
Ent kliendilehed võivad pakkuda pikaealisust ja paremat meeldejätmist kui mõned digitaalsed valikud. Näiteks kerivad paljud inimesed sotsiaalmeediat kasutades lihtsalt end reklaamidest mööda, samas kui kliendilehti hoitakse sageli kodus ja riputatakse hilisemaks kasutamiseks külmkapile või teadetetahvlile.
Kas kliendilehtede levitamine on minu ettevõtte jaoks õige?
Olenemata ettevõtte suurusest, sektorist ja tegevustest, on kliendilehtede levitamine igas turundusstrateegias väärtuslik taktika ja see peaks moodustama osa ettevõtte laiemast turundusplaanist. Kliendilehed ei suurenda mitte ainult bränditeadlikkust, vaid võivad olla ka äärmiselt kulutõhus viis ettevõtte tegevuse ja tuntuse kasvatamiseks.