Minu seekordseks vestluskaaslaseks on pikaaegse meediajuhi kogemusega Merle Viirmaa. Täna toimetab ta peaasjalikult juhtimiscoachina ja EBSi coaching’u programmide õppejõuna. Juba aastapäevad töötab Merle ka Eesti Meediaettevõtete Liidu tegevjuhina. Varem on ta olnud Õhtulehe ja Ajakirjade Kirjastuse juhatuse esimees ning TV3 juhatuse liige. Rääkisime Merlega ühel varakevadisel päeval, mida võidaks ettevõtted naiste suuremast kaasatusest juhtimisse ja millised on naiste väljakutsed juhikarjääri tegemisel.
“Ma ei taha üldse rääkida kvootidest, sest keegi ei taha saada edutatud ju kvoodi pärast. Naised ongi väga head, kvoodita. Samas – mis on need põhjused, miks maailma tippettevõtete CEO-de hulgas on vaid 7% naisi ja samade ettevõtete kõige paremini teenivate juhtide seas on naisi 11%? Samal ajal kui esinduslikud uuringud väidavad, et ettevõtted, mille tippjuhtkonnas on vähemalt 30% naisi, on tervemad ja efektiivsemad ning kasvatavad kasumit 15%. Kas pole vastuolu? Klaaslagesid aitavad purustada igapäevased mikrohoiakud ja -kombed. Kasv ei tule kunagi ühest asjast ja tegevusest, see on kombinatsioon. London Business School’i juht on öelnud, et enne 20. sajandit tehti tööd musklitega, 20. sajandil ajudega ja 21. sajandil on südamega töötegemise sajand. Naiste juhtimiskäekiri on kaasavam, toetavam, usaldust ehitavam, talente arendavam ja coachivam. Viimane tähendab lühidalt kuulamist ja küsimist rääkimise ja nõuandmise asemel. Need on väga head omadused nii klientide juhitud ärikeskkonnas kui uute pōlvkondade kaasamises.” – Merle Viirmaa
Kuulake ikka …