Kuidas alustada oma podcastiga

JAGA:

Tänapäeva digiajastul on podcastide tõus eitamatu. Mis oli kunagi niši keskkond, on plahvatanud peavoolu teadvusesse, miljonid kuulavad iga päev lugusid, mõtteid, intervjuusid ja muud sisu läbi podcastide. Podcastimine pakub personaalset ja võimast viisi oma sihtgrupiga suhelda, ole sa siis isik, kellel on oma rääkida, või bränd, kes soovib oma potentsiaalsete klientidega personaalsemat sidet ehitada.

Pane paika oma valdkond ja sihtgrupp

Podcasti loomise esimene samm on välja mõelda, millistel teemadel soovid oma podcasti teha. Mõtle sellele, millises valdkonnas on sul võimalik jagada ekspertteadmisi või kutsuda külla külalisi, kes saaksid enda teadmisi jagada. Samuti tasub kaaluda, millistes valdkondades veel ei ole podcaste või millised teemad on valdkonnas katmata, mille sina oma podcastiga täitsa saaksid. Keskendudes kindlale valdkonnale, saad meelitada asjakohast kuulajaskonda, kellele just need teemad huvi pakuvad. Lisaks tuleb kindlasti läbi mõelda sihtgrupp. Vajadusel luua persoona. Kes on sinu keskmine kuulaja? Millised on tema probleemid ja eelistused? Uuri oma valdkonnas juba olemasolevaid podcaste, et tuvastada mingeid lünki või teemasid, mida ei ole põhjalikult kajastatud. Kohandades oma sisu nende lünkade täitmiseks, suureneb tõenäosus silma paista ja võita endale lojaalne kuulajaskond.

Millist sisu jagada?

Pärast oma valdkonna kindlaksmääramist on aeg planeerida sisu. Otsusta formaadi üle, mis sobib sinu stiiliga ja millist sisu sul on mugav toota. Võid teha intervjuusid, korraldada rohkem kui ühe külalisega paneeldiskussioone või oled ehk ise ainuke saates osaleja ja jagad oma teadmisi ja kogemusi. Koosta nimekiri potentsiaalsetest episoodi teemadest ja kaalu sisukalendri loomist, et säilitada järjepidev postitamise ajakava. Kui plaanid võõrustada külalisi, alusta oma valdkonna isikute või ekspertide nimekirja koostamisega, kes võiksid su kuulajatele pakkuda väärtuslikke teadmisi.

Millist varustust vaja läheb?

Kvaliteetne heli on podcastimisel ülioluline. Õnneks ei vaja te selle saavutamiseks tipptasemel stuudiot. Algajatele piisab korralikust USB-mikrofonist ja kõrvaklappidest. Edenedes võiksite kaaluda investeerimist kõrgema kvaliteediga mikrofonidesse, heliliidestesse ja heliisolatsiooni. Salvestamiseks ja redigeerimiseks on saadaval mitu tarkvaravalikut. Näiteks on Audacity tasuta ja kasutajasõbralik valik. On ka teisi tasulisi valikuid, nagu Adobe Audition või Reaper, mis pakuvad täiustatud funktsioone. Kui ise ei soovi tehnilise poolega tegeleda on olemas professionaalsed podcastide tootmisele keskendunud helistuudiod. Ühe episoodi tootmise puhul tuleb arvestada kuni paarisaja eurose väljaminekuga.

Podcasti järeltöötlus

Peale podcasti salvestamist tuleb seda järeltöödelda. See samm võib muuta hea podcasti episoodi suurepäraseks. Alustage pikkade pauside, sõnaapsude, tarbetute mõttepauside ning üleliigsete müra eemaldamisega. Paranda helikvaliteeti, reguleerides helitugevust ja rakendades vajadusel müra vähendamist. Et muuta oma podcasti kaasahaaravamaks, kaalu sissejuhatava ja lõpetava muusika või asjakohaste heliefektide lisamist.

Järeltöötlus on helistuudiote pakutavas teenuses tihti juba sees, ehk see on järjekordne põhjus, miks võiks kaaluda helistuudio teenuste kasutamist, et podcaste salvestada.

Kus podcaste majutada?

Kui sinu episood on valmis, pead sellele leidma koha, kus seda majutada. Podcastide majutusplatvormid nagu Libsyn, Podbean või Anchor pakuvad vajalikku infrastruktuuri episoodide majutamiseks ja levitamiseks. Need platvormid genereerivad RSS-voogu, mille saad lisada podcastide kataloogidessenagu Apple Podcasts, Spotify ja Google Podcasts. See tagab, et sinu kuulajad saavad sinu podcasti endale sobival platvormil hõlbsast üles leida ja kuulata.

Kust podcasti leidmiseks rahastust leida?

Podcasti tootmiseks vajalik tehnika ei maksa väga palju ning podcastist saadav potentsiaalne tulu katab selle tõenäoliselt aja jooksul. Samuti on potentsiaalset kasu arvestades küllaltki soodsad stuudiote rendihinnad. Samas, kui soovid podcastide salvestamisega kohe pihta hakata ning sul ei ole hetkel piisavaid rahalisi vahendeid tasuks kaaluda turul leiduvaid rahastamisvõimalusi. Väikelaen on üks võimalik variant, mida võiksid kaaluda. Väikelaenu tingimused võimaldavad laenatud raha kulutada muuseas ka podcasti loomiseks. Enne laenamist tuleb põhjalikult kaaluda, kas suudad laenu kokkulepitud tingimustel tagasi maksta.

Kokkuvõtvalt

Podcasti tootmine on lihtne ja efektiivne viis edastada oma lugu või jõuda oma ekspertiisiga sihtrühmani. Alustamine ei oe keeruline, tänu podcastide populaarsusele on vajalik tehnika, tarkvara ning toetavad teenused kergesti kättesaadavad. Rahastusprobleemide puhul on turul mitmeid finantstooteid nagu näiteks väikelaen, mis aitavad alustamiseks raha leida.

Tähelepanu! Tegemist on finantsteenuse reklaamiga. Vajadusel tutvu teenuse tingimustega ning küsimuste korral konsulteeri asjatundjaga.

Veel

Populaarsed

Hiljutised