Kuidas esineda nii, et see poleks jama?

JAGA:


Kas tuleb tuttav – lähed konverentsile, istud ja kuulad terve päeva. Selle lõppedes aga kahetsed, et oma päeva ära raiskasid. Teemad ei köitnud, esinejad olid igavad kuid raha on läinud. Kas süüdi on esinejad? Korraldajad? Kuidas saavad esinejad aga hoolitseda selle eest, et konverents paneb inimesi ahhetama. Seekordne turundundussaade kutsus külla Gleb Maltsevi, koolitaja, Fundwise.me kaasasutaja ja Stoneful.com asutaja.

Kas tead, et ühe hea esitluse koostamiseks kulub vähemalt 30 tundi? Või kui tegemist on väga tehnilise esitlusega, siis on ajakulu vähemalt 90 tundi? Kui lähed esinema, sinu etteaste kestab 30 minutit ja sind on kuulamas 500 inimest, siis nõuad inimestelt kokku 15 000 minutit nende aega. Ehk panevad need numbrid mõistma, et seminaridel ja konverentsidel esinemine on väga vastutusrikas ja sellesse tuleb suhtuda väga tõsiselt.

Gleb kuulab iga aasta umbes 900 pitchi – lühikest ja löövat sõnavõttu tutvustamaks ettevõtlusega seotud ideid. Tema käe alt on viie aasta jooksul käinud läbi kõik Ajujahi start-upid, keda Gleb on juhendanud hästi esinema. Samuti on ta käinud lugematutelt hulgal konverentsidel ning olnud ise seotud nende korraldamisega.

Teda kuulates võib mõelda, et tegemist on sünnist saati esinejaga. Ometi ei suutnud ta koolis klassi ees luuletusi lugeda ilma, et ei oleks nutma puhkenud ja häbis tagumistesse pinkidesse istuma põgenenud. Heaks esinejaks saab õppida ja just seda nõu Gleb Idea360 turundusaates annabki.

Muide, luguge kindlasti Glebi artiklit Listening like a speaker, kust samuti ohtralt häid mõtteid saab.

Saatest käisid näidetena läbi sellised konverentsid nagu Slush, Latitude59, Arvamusfestival, Hannover Trade Fair, Login, TED, Wolves Summit, Refresh.

Raamatud, mida Gleb saates soovitab: Extreme Ownership (Jocko Willink, Leif Babin), Chaos Monkeys (Antonio Garcia Martinez), Disrupted (Dan Lyons).

Ja lõpetuseks ka mõned muusikasoovitused. Näiteks Barack Obama kuulab enne suuri esinemisi energialaenguks Eminemi lugu ‘Lose Yourself’, Glebi kõrvaklappidest kostub Eminemi ‘Til I Collapse’. Jao aga kuulab Joe Esposito ‘You are the best’.

Veel

Havas Marketing 360
Havas Marketing 360https://havas.ee/podcast/
Havas Marketing 360-s kohtuvad turundus, kommunikatsioon ja äride kasvatamine. See on nägemus ja arusaam brändide kasvatamisest ja targast tegutsemisest täna ning tulevikus. Värske saade energiliste, sisutihedate ja põnevate mõtetega ettevõtlus- ja turundusteemadel on kuulatav igal nädalal. Havas Marketing 360-s saavad sõna kommunikatsioonigrupi Havas inimesed ja külalised väljast.

Populaarsed

Hiljutised