**Turundus- ja ettevõtlussaates Havas Marketing 360 räägime sel korral mõjuisikutest ehk influenceritest. Saame teada, milliseks hinnata tänast mõjuisikute turunduse taset Eestis, kuidas seda efektiivselt teha ning mida peaksid mõjuisikud sisu luues ise silmas pidama.**

**Mõtteid saatest:**

– Häid sotsiaalmeedia mõjuisikuid on Eestis 50-70 vahel
– Peamine mõjuisikute turundamise kanal on Instagram. Facebook on meediakanal.
– Viimaste aastatega on mõjuisikutega koostööd muutunud strateegilisemaks ja läbimõeldumaks
– Mõjuisik võib koostööd tehes täita nelja erinevat rolli:
– müügiagent
– meediakanal
– kampaanianägu
– brändisaadik
– Kõige rohkem aega tuleb investeerida brändisaadikutesse. Neid peab harima ja viima kurssi ettevõtte erinevate külgedega, et nad saaksid luua võimalikult kasulikku ja loomulikku sisu.
– Mõjuisikud on üks kampaania osa, kelle rolli peab kohe alguses paika panema. Eelistama peaks pikaajalisi koostöid, sest lühiajalised ei ole nii efektiivsed.
– Usalda influencerit – kui ta on suutnud luua endale suure jälgijaskonna, siis ta teab, mida ta teeb
– Kui sotsiaalmeedias kampaania ei lenda, siis peaks vaatama kampaaniale otsa, mitte otsima samale sõnumile veel rohkem väljundeid.
– Mõjuisikute töö mõõtmisel sõltub palju koostöö eesmärgist. Nähtavust ehk reachi saab võrrelda kõikide kanalite vahel.
– Bränd peab ise platvormil aktiivne olema ja reaalselt seda igapäevaselt kasutama ja jälgima inimesi, kellest võidakse kootöö mõttes huvitatud olla. Lihtsalt jälgijate arvude võrdlemine ei ole mõtekas.
– Influencerid on varajased adopteerijad ehk võtavad erinevaid tooteid-teenuseid kasutusele enne kui need massidesse jõuavad