Kas turunduses võib rääkida valgeid valesid? Kuidas hoolitseda selle eest, et organisatsiooni jutt ja teod päriselt ka kokku lähevad? Teemal arutlevad Idea Groupi strateeg Tiivi Püvi, sisuturunduse konsultant Egle Loor. Vestlust juhib sisuturundustiimi juht Kuldar Kullasepp.

State Street Global Advisors ja reklaamiagentuur McCann New York tulid märtsis välja selle aasta ühe tunnustatuima reklaamikampaaniaga. Fearless Girl, millest rääkisime ka Idea360 turundussaades, võitis palju auhindu ja sellest said võrdõiguslikkuse sümbol. Oktoobri algul oli aga State Street Global Advisors sunnitud maksma 5 miljonit dollarit kompensatsiooni oma naissoost ja mustanahalistele töötajatele, kelle suhtes oli käitunud diskrimineerivalt.

Fearless Girli kampaania puhul ei saa rääkida väikesest valgest valest – see on põhimõtteline vastuolu ettevõtte avaliku kommunikatsiooni ja reaalse käitumise vahel. Väiksemaid ebakõlasid näeme aga palju ja iga päev. Kui palju saab ja tohib reklaamis luisata või mitte kogu tõde rääkida? Ja millal läheb see inimestele piisavalt korda, et hääletatakse jalgadega? Ajastul, mil tänu sotsiaalmeediale räägivad kõik kõigiga, siis valed tulevad välja.