**Detsember on kommunikatsioonikuu ja minisarja esimeses saates esitame vast kõige põletavama küsimuse – kuidas pääseda meediasse? Konkurents on tihe, sest toimetused saavad iga päev suure hulga informatsiooni. Nõuandeid ja nippe annavad Idea tiimijuht Mailis Timmi ja PR konsultant Kaileen Mägi.**

Ideepunkte saatest:

– Toimetustesse lakub iga päev meeletu hulk teavet. Arvesta, et iga info saatja arvab, et just tema sõnum on tähelepanuväärne.
– Ajakirjanik küsib alati – kellele sellest kasu on, kui ma täna sellest loo teen? Nii otsib ta nii võimalike kajastusest huvitatuid osapooli kui püüab veenduda teema laiemas huvis.
– Kui korraldad meediale üritust, siis saada selle järel kohe ka pressiteade – see on suureks abiks ajakirjanikule.
– Ajakirjanikuga suheldes ole alati aus. Salatsemine ja pooltõdede rääkimine ei aita usaldusväärse suhte tekkimiseks ja püsimiseks.
– Samuti vaata, kuidas sinu info võiks mõjutada nö suuremat pilti ehk ole valmis teemat laiendama ja näidetega illustreerima.
– Tõesta, et oled omas vallas arvamusliider pakkudes ja juhtides tähelepanu ka teemadele, mis pole otseselt sinu tööga seotud.
– Ettevõttest ja organisatsioonist tuleb leida kõneisikud. Kehtib reegel – kõneisik ei pea olema oma valdkonna parim asjatundja ettevõttes, kuid ta peab olema väga hea kõneleja.
– Kõneisikud ja mõttekaaslasi kaasa ka väljaspool oma organisatsiooni, nii on sinu edastatav informatsioon erapooletum.
– Kuigi sisuturundus on üks võimalus garanteerida sisu avaldamine meedias, siis sihtgrupile uudisväärtuslik ja kasulik materjal pälvib ajakirjaniku tähelepanu ka ilma maksmata. Sisuturunduses võiks teha pikaajalisi koostööprojekte.