November on Idea360-s brändingu kuu. Nelja saate vältel räägime brändingu erinevatest aspektidest, väljakutsetest ja võimalustest. Samuti tutvustame rahvusvahelise brändiuuringu Meaningful Brands värskeid tulemusi. Esimeses sissejuhatavas saates on külas 20-aastase brändingu kogemusega Idea strateeg **Kristi Jõeäär**.

Ideepunkte saatest:

– Bränd on see, mida sinust räägitakse, kui sa toast lahkud.
– Brändi loomisel on ülioluline mõelda, miks me eksisteerime. Sellele küsimusele peavad üheselt vastama nii tegevused kui kuvand ja selle saavutamine on pikk töö.
– Bränd peab teadma, mis on siht, millised on väärtused, positsioneering. Samuti tuleb mõelda kuvandi tunnuste peale ehk märksõnadele, mis tekivad inimesed teadvusse, kui on kokkupuude brändiga – näed telekast reklaami, ostad teenuseid, näed mööduvat autot. Kuvand tekib igast kokkupuutest brändiga.
– Osa brändituuma sisendist peab tulema äristrateegiast ja sellega käsi-käes käima. Osad teemad on aga inimestele arusaadavamad ja vastuvõetavamad, kui nad on saanud nende loomises osaleda. Üheks selliseks teemaks on väärtused – neid ei saa ülevalt ette kirjutada.
– Tugeva brändi puhul annavad lojaalsed kasutajad andeks funktsionaalseid puudujääke.
– Noored on väga teadlikud tarbijad, kellele läheb korda meie planeet. Neile läheb korda see, kust tooted tulevad ja nad teevad otsuseid seda arvestades. Seepärast on ka üha populaarsem õiglane kaubandus. Samuti loeb see, kas ettevõtte juhid käituvad väljaöldud põhimõtetele vastavalt.
– Kuna kõik teenused ja tooted on üldiselt head, siis kuvandi loovadki peamiselt mittefunktsionaalsed omadused.
– Tarbijatena saame teha oma valikuid läbimõeldult – meie käes on võimalus juhtida, millised ettevõtted meid ümbritsevad ja on edukad.
– Alati jääb aga mingi osa tarbijad, kes ostavad tooteid hinna järgi.