Idea360 55: Andrija Arro ja Mait Mäesalu – Jaekaubandus ja andmed

JAGA:


Jaekaubandus on üks nendest vähestest valdkondadest, kus Eesti turu suurust arvestades iga kliendi kohta kiiresti väga palju andmeid tekib. Kuidas neid andmeid kasutatakse ja millised on trendid tulevikuks, sellest räägivad Rimi Eesti turunduse ja kommunikatsioonijuht Andrija Arro ning Eesti E-kaubanduse Liidu juhatuse esimees ning Home4You e-kaubanduse ja hulgimüügi juht Mait Mäesalu.

Ideepunkte saatest:

– Kuigi endast andmete jagamisse suhtutakse tihti veel kriitiliselt, siis hea ja personaalse teenuse nimel ollakse üha rohkem valmis enda kohta infot avaldama.
– E-kaubanduses on konkreetsete ostlejate andmete pidev ja süsteemne kogumine ja kasutamine lihtsam ja levinum.
– Tavapoodides kogutakse andmeid nii anonüümselt kui ka isikustatult – viimasel juhul siis, kui ostud on registreeritud kliendikaardiga. See võimaldab personaalsemaid pakkumisi.
– Väliste andmepunktide kasutamine, nagu näiteks ilmateate kasutamine kaupade juhtimisel, kogub vaikselt hoogu kui on siiski veel vähelevinud.
– Niinimetatud tavaliste poodide ehk inglise keeles brick and mortar kaupluste kadumisse võib suhtuda sarnaselt nagu paberajalehtede hääbumisse – seda on kuulutatud pikalt, mahud võivad olla vähenenud, kuid uued kontseptsioonid hoiavad ka tavapoed endiselt edukalt pildil.
– Suureks küsimärgiks on suurte kaubanduskeskuste tulevik. Juba praegu on näha, et need muutuvad pigem meelelahutuskeskusteks.
– Eesti e-kaubanduses on viimasel ajal suureks trendiks toidukaupate tellimine ja kojuvedu. Mait Mäesalu peab seda osalt PR- ja “turundussõjaks”, Andrija Arro hinnangul on mahud täna veel niivõrd väikesed, et investeeringute tasuvusaeg on väga pikk.

Veel

Havas Marketing 360
Havas Marketing 360https://havas.ee/podcast/
Havas Marketing 360-s kohtuvad turundus, kommunikatsioon ja äride kasvatamine. See on nägemus ja arusaam brändide kasvatamisest ja targast tegutsemisest täna ning tulevikus. Värske saade energiliste, sisutihedate ja põnevate mõtetega ettevõtlus- ja turundusteemadel on kuulatav igal nädalal. Havas Marketing 360-s saavad sõna kommunikatsioonigrupi Havas inimesed ja külalised väljast.

Populaarsed

Hiljutised