Apple avaldas 19ndal septembril iOS platvormi värskeima versiooni numbriga 11, mis sisaldab Safari internetibrauseris mitmeid cookiedega seotud uuendusi. Nn. third-party cookie eluiga on iOS seadmetes nüüd maksimaalselt 24h – see muudab oluliselt keerulisemaks kasutajate jälgimise ja käitumispõhise reklaami näitamise. Turundussaates arutleb arengu üle Idea digitaalse innovatsiooni juht Joao Rei.

Apple’i igasügisene üritus on koht, kus maailma üks mõjukamaid ettevõtteid näitab oma uusi tooteid. Tavaliselt jõuab siis publiku ette ka uus iPhone. Kuid Apple’i mõju on palju suurem. Nad on algatanud mitmeid revolutsioone, mis on oluliselt muutunud meie igapäevast (digi)käitumist.

Kas Apple’i otsus piirata cookiede kasutamist on millegi põhimõttelise algus? Õigupoolest on ettevõttega sarnaseid samme tegemas ka teised – olgu selleks Google või Euroopa Liit. Vähene läbipaistvus andmete kogumise ja kasutamise osas ühelt poolt, teisalt vähene läbipaistvus digireklaami tegelikes tulemustes. Sellest turundussaates räägimegi.