Digireklaami valdkonnas on viimastel aastatel laineid löönud programmaticu kaudu reklaamide ostmine. Aastal 2020 ostetakse ennustuse järgi 80% USA turu digireklaamidest programmaticu kaudu. Millised on selle eelised tavapärase “ostan reklaami kanali omanikult” lahenduse ees? Teemat selgitab Idea Havas Media digimeediastrateeg Ailar Jüriado.

Programmaticu kaudu meediaost tähendab seda, kus tehnoloogia kaudu automatiseeritakse ja optimeeritakse reklaamiost reaalajas läbi süsteemi, kus puuduvad vahendajad. Seega ostja ei puutu kokku kanali esindajatega, vaid ostab läbi süsteemi soovitud sihtrühmale reklaamide kuvamist. Olenevalt seadistustest valib kas süsteem või reklaamiostja selleks sobivad kanalid. Progammaticu kaudu kuvatakse reklaame väga suures hulgas kanalites sh nii kohalikes kui rahvusvahelistes kanalites.

Ailari sõnul on üks programmaticu eeliseid see, et reklaamiostja ise jääb nö kampaania juhiks. “Juhul, kui koduleht, kuhu bänner suunab, ei avane või esineb mõni muu probleem, saab ta ise kohe kampaania peatada või suunata sellele teisele lehele. Ta ei pea selleks ühendust võtma meediakanaliga. Lisaks saab reaalajas jälgida, kuidas reklaamid eri kanalites töötavad ning vastavalt sellele teha muudatused,” selgitas ta.

Kuigi automatiseeritud reklaamiostu keskonnavad viitavad ohule nagu inimesi ehk ei lähegi tulevikus meediaplaneerimiseks vaja, ei tasu Ailari sõnul spetsialistide oskuste ja hinnangute panust alahinnata. “Kuigi paljud tegevused on täna juba automaatsed, on inimeste roll valida õige strateegia reklaamide kuvamiseks, sihtrühma määratlemine, tegevuse jälgimine ning vastavate muudatuste ellu viimine. Seda robotid meie eest teha ei saa.”

Kuula saatest, kuidas programmaticu kaudu meediaost toimib, millised on selle lahenduse kolm olulisemat eelist, mida tähistab tähekombinatsioon DMP ja kuidas “küpsised” meid internetis jälitavad.